torsdag 1 juli 2010

DOPKORT

Idag tänkte jag visa ännu ett DT-kort. Återigen denna ljuvliga lilla nalle. Jag tycker att den är helt underbar! Denna gång blev det ett dopkort men man kan använda den till många andra saker också. Varför inte en lo eller på något altrat? Besök Hobbyglädjes butik i Jönköping så får ni tips på även detta.


En fördel med dessa söta stämplar från Popcorn The Bear är att de är könsneutrala och med färgläggningen kan man fixa till den så att den passar för ett visst tillfälle.

Här kommer materiallistan för detta kort:
Ljusblå cardstock som bas.
Underbart papper i blå toner från Maja Design,
kanterna är chalkade med distressdynan Black Soot
Stämpel från Popcorn The Bear. Den ingår i ett set med
olika stämplar och texter som heter Bundle of Joy.
Jag har stämplat på 300g akvarellpapper och färglagt med distresser.
Runt motivet har jag använt mig av en edge scraper för att rugga upp kanten.
Chalkade sedan kanten med distressdynan Black Soot.
Dekorerade med öljetter som jag sedan fäst band i.
Hängde även dit en lite stjärna med texten "Just for you".
Textstämpeln "På dopdagen" kommer från Inkido
och är stämplad med Brilliance dyna - svart metallic
Den gula blomman kommer från Prima.
Halvpärlor från Reprint.

Alla material hittar ni självklart på Hobbyglädje!

Hoppas att ni får en härlig dag i det underbara vädret!

Kram Emelie


Glöm nu inte att lämna en liten hälsning så jag kan kika in hos er.

4 kommentarer:

  1. Superfint kort!! Kul att du vill vara med på min semester-candy :o)

    SvaraRadera
  2. Tack! Fina dt-kort du gjort med. Popcorn är för söt. Ha en skön helg! =)

    SvaraRadera
  3. Svagerskan Anna5 juli 2010 kl. 08:05

    Hej Emelie!
    Vilken fin sida och vilka fina kort!!

    SvaraRadera
  4. Sockersött kort!!

    Jag = senil! Var hade du köpt din låda till distresserna??

    Ha det gott Kram Cathrin

    SvaraRadera