torsdag 24 juni 2010

Åh vad härligt att vara ledig

Kan det bli bättre? Det är helt underbart väder ute idag, solen skiner och det är varmt och härligt. Vi har redan varit ute en stund men nu sover barnen så jag passar på att slänga in tvätt i maskinen och visa er mitt senaste kort.
Igår målade jag denna sötingen...tycker verkligen att
denna bild påminner om semester...




Motivet kommer från Popcorn The Bear och jag bara älskar dessa söta nallar!
Jag har stämplat med svart vattenfast dyna på 300g akvarellpapper och färglagt med distresser. Runt motivet har jag "rivit" kanterna och chalkat med distressdynan Black Soot.
Bakgrundspappret kommer från Maja Design.
Blommorna kommer från Panduro och i mitten har jag satt en brad från Reprint.
De fina bladen kommer från Prima.
Halvpärlor från Inkido.
Texten "semester" är stickers och kommer även de från Panduro.

Allt material hittar du hos Hobbyglädje.

Nu väntar solen på mig!
Ha en skön dag!
Kram Emelie


2 kommentarer:

  1. Härligt semesterkort!

    Önskar dig en trevlig midsommar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu jobbar jag bara en vecka till och sen är det 5 veckors ledighet !!
    Härligt somrigt kort du fått till !
    Kramkram från din DTvän Petra

    SvaraRadera