söndag 13 juni 2010

FÖRSTA DT-TRÄFFEN

Igår träffades vi tjejer som ska vara Hobbyglädjes DT. Timmarna flög förbi, vi pratade, fikade och hade det trevligt. Vi fick information och våra första DT-paket. Mitt innehöll blandade papper och dekorationer och supersöta stämplar från "Popcorn The Bear". Så igår kväll när jag kom hem monterade jag stämplarna och målade några motiv. Resultaten kommer framöver...

Gårdagens väder var verkligen inget vidare, regnet vräkte ner och det blåste från alla håll samtidigt... Jag tänkte lite extra på våra kompisar som var på bröllop och framförallt på brudparet... Inget vidare med dåligt väder en sådan dag. Men men det sägs visst att regn på bröllopsdagen betyder lycka i äktenskapet så inget ont som inte har något gott med sig.

Jag hade fått äran att göra kortet och såhär blev det.




Stämplarna brud och brudgum kommer från Magnolia, de är stämplade med vattenfast dyna på 300g akvarellpapper och färglagda med distresser. Textstämplar "Kärlek", "Det vackraste..." och "forever and always" kommer från Inkido. Bakgrundspapper från DCVW. Bokstäverna till namnet är utstansade från Quickutz - Moonlight SkinniMini. Hjärtpins från Inkido. Vissa blommor är utstansade med Retro Flower punch small och medium och övriga blommor kommer från mina gömmor. Självhäftande småpärlor från Inkido. Slutligen dekorerat med stickles.

Nu ska jag nog fortsätta måla de fina stämplarna från mitt DT-paket.

Ha en skön kväll!

Kram Emelie

2 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig träff, ska bli kul att se vad du skapar med ditt DT-paket!

    Ett riktigt sött bröllopskort.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Superfint kort! Brudparet blev väldigt glada :) Bröllopet igår gick bra. Mycket blåst men faktiskt inget regn de stunderna vi var ute, så det var riktigt lyckat!

    Vad är det här DT?? Det låter spännande, men jag fattar inget (?) Berätta mer!

    kraam!

    SvaraRadera